18. veljače, 2021. g., s početkom u 10:00, preko Zoom platforme, održana je treća tematska radionica Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica, u sklopu projekta pod nazivom „Virtualni savjetnik“, financiran Pozivom za prijavu projekata udruga u području prevencije nasilja nad i među djecom i mladima u 2019. godini, objavljenog od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, raspisanog 15. 11. 2019. g.
Obzirom da je u sklopu projekta predviđeno održavanje tri tematske radionice, Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica je održana i posljednja, treća tematska radionica. Tema treće radionice je bila „Postupanje u slučajevima nasilja i govorima mržnje“. Sudjelovalo je 34 učenika (u dobi od 11 do 17 godina) i 10 učitelja. U radionicu je također preko Zoom platforme, od kuće bila uključena i učenica kojoj je dijagnosticirana cerebralna paraliza. Djevojčica je radionicu pratila zajedno sa svojom majkom, a trenutno pohađa COO Velika Gorica, od kuće. Radionicu je provela suradnica na imenovanom projektu- djelatnica Udruge „Suncokret“ (Jelena Stanić Lučin, mag. act. soc.). Kao što je navedeno, a poštujući mjere zaštite izvanrednih okolnosti epidemije COVID-19, radionica se provela preko Zoom platforme. Ravnateljica COO Velika Gorica je osigurala više učionica (u kojima je određen broj učenika sjedio sa svojim učiteljima), kao i potrebnu opremu za održavanje Zoom platforme u COO (računalo, Internet).
Kako bi se održala radionica, suradnica na projektu je pripremila prezentaciju prilagođenu populaciji djece s teškoćama u razvoju. Temeljem navedenog, učenicima su se postavljala pitanja za razmišljanje, tijek prezentacije su popratile fotografije, koje su imale asocijativni smisao, učenici su pogađali što se na njima nalazi te govorili o značenju simbola na fotografijama. Učenici su podizali ruke u zrak te interpretirali što su vidjeli na popratnom video-materijalu. Također, na određeno ponašanje, iskazivali su svoje stavove, te isto ponašanje odobravali ili mu pridavali negativnu konotaciju. Govorili su o svom iskustvu i primjenjivali ono što su vidjeli, na iskustva u svom životu.
Kada govorimo o samom sadržaju radionice, učenici su upoznati s tim što sve može biti nasilje, osim elektroničkog nasilja, o kojem smo već razgovarali. Upoznati su i s pojmom „govor mržnje“, s načinom njegovog manifestiranja te razlozima. Učenicima je putem fotografija prikazano, kako postupiti u slučaju nasilja, a kako u specifičnijem slučaju, govora mržnje. Učenici su preko fotografija, putem asocijacija, sami dolazili do mogućih odgovora i postupanja. Na samom kraju radionice, učenici su bili izrazito aktivni, sudjelujući u pitanju za raspravu. Naime, ispričana im je priča o djevojčici Ani, o kojoj je djevojčica Veronika pokrenula govor mržnje. Učenici su trebali prepoznati govor mržnje kroz ispričanu priču te predložiti postupanja u tom slučaju. Cijelu radionicu, popratila su dva video-materijala. Prvi je govorio o govoru mržnje te postupanjima u slučaju istog, drugi je prikazao kratki crtani film, u kojem je dječak doživio elektroničko nasilje te je prikazao kako je dječak postupio, odnosno kako se navedena situacija riješila. Tijekom prvog videa, isti je zaustavljan te su se učenicima postavljala pitanja za razmišljanje o njihovim iskustvima. Na samom kraju radionice, jedna od stručnih djelatnica je donijela i pokazala kišobran nasilja, odnosno nenasilne komunikacije, na koji su djeca lijepila svoje radove. Potaknut prikazanim kišobranom, jedan dječak je rekao kako bi i on volio nešto nacrtati o ovoj temi, pa su mu se u želji priključili i ostali učenici.
Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica je naposljetku upućena potvrda o sudjelovanju na radionici, kao i zahvala za sudjelovanje i suradnju.